23/09/2020

מבוכים ודרקונים - מה זה? ואיך מתחילים?

מבוכים ודרקונים, Dungeons and dragons הוא משחק התפקידים השולחני הפופולרי ביותר בעולם. 

אז איך זה קורה בעצם?
קבוצת אנשים יושבת סביב שולחן כאשר כל אחד מגלם דמות מסויימת בעולם פנטזיה דימיוני (לדוגמא: לוחם, קוסם, כהן, גנב), הקבוצה יוצאת להרפתקאות שמתרחשות בעולם דימיוני חוקרות אותו ונלחמות במפלצות.
אחד האנשים מגלם את תפקיד המנחה שהוא האדם שפורש את העולם הדימיוני בפני שאר השחקנים, מגלם את המפלצות והדמויות שהן לא שחקנים והוא גם בונה את ההרפתקה ושופט במידת הצורך. 
אמנם המשחק מתרחש בדימיון אבל ישנו ספר שמכיל חוקים, כל פעולה ששחקן עושה צריכה להיות בגבולות מסויימים של חוקי המשחק, אבל מה שיפה במשחקי תפקידים הוא שאפשר לעשות גם דברים שלא כתובים בספר והמנחה הוא שמחליט באיזו דרך ואם בכלל הדבר אפשרי. 
חוץ מדימיון ישנם גם עזרים שולחניים כגון מפות, קוביות פוליהדרליות, מיניאטורות ועוד.

אני רוצה להתחיל לשחק, מה עושים ועם מי?
אז הדבר הכי טוב להתחיל איתו הוא למצוא קבוצה, יש המון שיטות למשחקי תפקידים, אבל סביר להניח שאתם בתור התחלה מחפשים את השיטה הנפוצה ביותר כיום והיא מבוכים ודרקונים מהדורה חמישית. 
יש לא מעט שחקנים בארץ והדרך הכי מהירה לחפש קבוצה היא:
1. דרך קבוצת הפייסבוק: מבוכים ודרקונים 5
2. דרך קבוצת חיפוש השחקניםם/מנחים בפורום הפונדק

עדיין קשה למצוא קבוצה? צריך סבלנות, מדי פעם מנחים מגייסים שחקנים, אם ישנם עוד אנשים בסביבתך האמיתית או הוירטואלית שרוצים לשחק, אתם יכולים להתאגד יחד ואחד מכם ירים את הכפפה וילמד להיות מנחה (זה לא באמת קשה או מפחיד).

מה צריך לקנות?
אין תרגום רשמי מלא של מהדורה 5, אבל חוקי הבסיס של מבוכים ודרקונים מהדורה חמישית נמצאים חינם ברשת: 
מהדורה 5 חוקי בסיס
לחדשים לגמרי מומלץ לרכוש את ערכת ההתחלה באמאזון או בבוק דיפוסיטורי - The Lost mines of Phandelver, הקופסא מכילה חוקים בסיסים לשחקן (עד דרגה 5) ולמנחה, הרפתקה מעולה (שתספיק לכמה וכמה מפגשים מהנים) וסט קוביות משחק.





ברגע ששיחקתם וזה מוצא חן בעיניכם ישנם שלושה ספרי בסיס למשחק: 
הספר לשחקן - Player's Handbook
הספר למנחה - Dungeon Master's Guide
מגדיר המפלצות - Monster Manual



הדרך הטובה ביותר להכיר את המשחק היא מהניסיון - ממש לשחק אותו עם אנשים וגם להתעדכן בקבוצות הפייסבוק והפורומים שהזכרתי קודם.

שיהיה המון בהצלחה ובכיף!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה