הקדמה
התקופה האחרונה מאלצת אותנו לשנות את צורת המשחק שלנו ולהשתמש בכלים מקוונים כמו: רול20, Fantasy Ground, דיסקורד, זום ועוד כלים רבים אחרים.
עומדים בפנינו אתגרים כמו הכנה מראש של מפות קרב און ליין (חוץ מהמפה עצמה, צריכים להכין מראש גם Tokens ו- Handouts וירטואליים.
כמו כן, הרבה יותר קשה "להחזיק משחק" און ליין, תשומת הלב של השחקנים עלולה להיות חמקמקה כאשר כל שחקן משחק מביתו ללא האינטרקציה הבינאישית הרגילה שהיא חלק גדול מההנאה במשחק ומשדרת בצורה ישירה למנחה את רמת העניין/ריכוז של היושבים סביב השולחן במשחק.
הזרימה של המשחק חייבת להיות מקסימלית כמו גם השתתפות עירנית של כל השחקנים.
"חדר בריחה"
במהלך הסשנים הוירטואלים לקבוצה שלי ברול20, התחלתי להרגיש שחסר לנו מעט גיוון ואז חשבתי על רעיון לא שגרתי לסשנים של מו"ד, רק יותר מאוחר קראתי לו "חדר בריחה", תכף תראו שלא ממש מדובר בחדר בריחה קלאסי.
הרעיון היה ליצור מפה ויזואלית- בית עץ גדול במקרה שלנו, שנמצא במישור הצללים.
הפעם, המפה לא הייתה מפה שגרתית של הדמויות מלמעלה, אלא יותר ויזואליזציה איזומטרית של חדר (בית העץ) שעליו שילבתי אלמנטים גרפיים רבים (את רובם לא תראו בתמונה כי הסרתי אותם תוך כדי המשחק במכוון).
בית העץ היה ריק כשהדמויות הגיעו, אולם היו בו הרבה רמזים שמישהו חי בו כמו גם חפצים במצבים מגוונים שמעידים על הדמות המסתורית שמתגוררת בבית העץ.
התקופה האחרונה מאלצת אותנו לשנות את צורת המשחק שלנו ולהשתמש בכלים מקוונים כמו: רול20, Fantasy Ground, דיסקורד, זום ועוד כלים רבים אחרים.
עומדים בפנינו אתגרים כמו הכנה מראש של מפות קרב און ליין (חוץ מהמפה עצמה, צריכים להכין מראש גם Tokens ו- Handouts וירטואליים.
כמו כן, הרבה יותר קשה "להחזיק משחק" און ליין, תשומת הלב של השחקנים עלולה להיות חמקמקה כאשר כל שחקן משחק מביתו ללא האינטרקציה הבינאישית הרגילה שהיא חלק גדול מההנאה במשחק ומשדרת בצורה ישירה למנחה את רמת העניין/ריכוז של היושבים סביב השולחן במשחק.
הזרימה של המשחק חייבת להיות מקסימלית כמו גם השתתפות עירנית של כל השחקנים.
"חדר בריחה"
במהלך הסשנים הוירטואלים לקבוצה שלי ברול20, התחלתי להרגיש שחסר לנו מעט גיוון ואז חשבתי על רעיון לא שגרתי לסשנים של מו"ד, רק יותר מאוחר קראתי לו "חדר בריחה", תכף תראו שלא ממש מדובר בחדר בריחה קלאסי.
הרעיון היה ליצור מפה ויזואלית- בית עץ גדול במקרה שלנו, שנמצא במישור הצללים.
הפעם, המפה לא הייתה מפה שגרתית של הדמויות מלמעלה, אלא יותר ויזואליזציה איזומטרית של חדר (בית העץ) שעליו שילבתי אלמנטים גרפיים רבים (את רובם לא תראו בתמונה כי הסרתי אותם תוך כדי המשחק במכוון).
בית העץ היה ריק כשהדמויות הגיעו, אולם היו בו הרבה רמזים שמישהו חי בו כמו גם חפצים במצבים מגוונים שמעידים על הדמות המסתורית שמתגוררת בבית העץ.
מה היה בתוך בית העץ?
הייחודיות ברעיון הייתה הנחת אובייקטים שונים מפוזרים בחדר שמספרים את סיפור הבית ובעיקר את סיפורו של האדם שמתגורר בו ומצבו.
חלק מהחפצים מוסווים ברקע או מוחבאים, דברים שהשחקנים עצמם תוך כדי הסשן יכולים לבוא איתם באינטרקציה, למצוא לחקור ולהנות מהתהליך.
1. מסמכים מיומנה של הדמות שמתגוררת בבית העץ (מפרטים על עברה, דברים טובים ורעים שעשתה, התלבטויות מצפוניות ומוסריות.
2. חפצים אישיים של הדמות - מתקופות שונות בחייה, ארגונים שנתנו לה חפץ במתנה למשל טבעת עם הקדשה).
3. צמחים שהדמות מגדלת, חלקם בעלי תכונות מיוחדות.
4. ערמת גולגלות שמעידה על הריגה או רצח שאולי נעשה באמצעות הדמות המסתורית.
5. גולגולת חיה מדברת קסומה שמשמשת כמעין שומר ומשרת אישי קסום בהעדרה של הדמות.
6. קרעי מגילות, רהיטים שבורים וסימני שריטות ענקיים על הקירות.
אלו רק דוגמאות לאובייקטים שעזרו לשחקנים ללמוד רבות על הדמות המסתורית ולקשר אותה להרפתקה.
החפצים הפזורים ומשמעותם יצרו דיונים, מחשבות וויכוחים לגבי טיבה של הדמות מה שהיה מאד מעניין במיוחד כשאותה דמות הגיעה והשחקנים/דמויות היו צריכים להתעמת מולה לטוב ולרע.
איך עשיתי את זה טכנית?
אז עשיתי שיעורי בית והכנתי את הרקע של הדמות, חיברתי אותו להרפתקה ועל בסיסו חשבתי על יצירה של אובייקטים.
בפועל לקחתי תמונה מוכנה, אפילה ודי ריקה של בית העץ והתחלתי להניח על גביה אובייקטים ברול 20.
רוב התמונות היו כבר מוכנות ברול 20, הכהתי והשחרתי אותן טיפה כדי להסוות אותן וגם למען האווירה העגמומית והקודרת (בכל זאת מדובר בבית עת במישור הצללים).
לקחים
אז הרעיון היה ראשוני ומשאבי הזמן מוגבלים, לכן לא הכל היה מושלם.
1. כדאי היה להוסיף אלמנטים רב שלביים - כלומר אובייקט אחד (או חידה) שבאמצעותם ניתן לפתוח או להתקדם בהבנה של אובייקט אחר שמוצג (זה כבר מש דומה לחדר בריחה).
2. זה לא בדיוק לקח כי חשבתי על זה מבעוד מועד אבל נקודה שחשוב לזכור - אלמנט הזמן בחדר כזה עשוי להיות מאד נזיל, לכן חשוב לשמור על מסגרת ומצד שני לא להלחיץ.
אם השחקנים היו מתמהמהים יותר מדי הגולגולת הייתה מתחילה לדבר או שהדמות שמתגוררת בבית העץ הייתה מגיעה.
נספח
למי שמתעניין סיכום חלק מהסשן שכתבו השחקנים ואני:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
החבורה החליטה שעדיף לטפס על העץ בעקבות איקרה מאשר להילחם בזאבים.
כאשר הם הגיעו למעלה לבקתה, הם גילו שהיא אשליה ובנוסף, העיניים החדות של איקרה וסנדיר גילו מלכודות מפוזרות בכל האזור.לאחר בדיקה– נמצאה בקתה מוסתרת. משום מה, הזאבים חששו להתקרב לרדיוס לבקתה.
בקתת העץ נראית מצד אחד מעוצבת היטב עד לפרטי פרטים ומצד שני נראית עתיקה.
במרכזה גזע העץ השחור והעבה משמש כבסיס סביבו הבקתה בנויה.
יש בה הרבה מדפי ספרים אבל ללא ספרים, ניסיונות לגדל צמחיה.
ניחוח של טחב שחור מהול בקטורת אלפית.
ספרים כתובים ביד על צמחים למאכל/רקיחת רעלים.
קרעי מגילות, רהיטים שבורים, סימני שריטות בכמה מקומות וגולגולת יצור מוזר בעל קרנים הם רק חלק מהדברים המשונים שקיבלו את פנינו בבקתה.
בתוך הבקתה, בוצע חיפוש יסודי ובין היתר נמצאו הדברים הבאים:
חלקי דפים/מגילות:
"1327 לספירת בני האנוש, אני כבר לא בטוח לגבי הזמן כאן – אני פה חודשים או אולי שנים?
"אני מרגיש שאני מתחיל לאבד את האחיזה במציאות, אני לא יודע כמה זמן אוכל לשמור על השפיות במקום המקולל הזה... הבדידות... הריחוק... הרוע…
כנראה שזה המחיר שאולצתי לשלם בעקבות מעשי..."
"משהו לספירת בני האנוש, רוע הוא עניין של השקפה, מה זה בכלל רוע? אולי אני אחד מהם, אולי הגיע הזמן להקריב עוד בני אנוש עבור נסיך המעמקים!"
"לא הערכתי נכון את שבט הקואו-טואה, נראה שהמנהיג שלהם "The scaled one" קיבל את ברכתו של דגון ומחזיק בכוחות נבואיים חריגים, אומרים שהעוצמה והטירוף שלו חזקים מספיק כדי לגרום ליצורי זוועה שהוא חולם להפוך לגשמיים!"
טבעת ועליה חרוט:
"לדמודאר טהור הלב בהוקרה אלף תודות שסייעת בהרחקת הסאטוראג' ממחוזותינו."
סיכומי מחקר ובהם:
"לפי הדיווחים והמחקר בו פתחתי – יצור הצללים הטמא בו צפיתי ככל הנראה שומר על מתקן אסטרטגי גדול ועתיק שכדאי אולי... אבל מה בעצם הטעם... המוות קרוב מתמיד בכל מקרה"
פתק שהארי השאיר:
"חבל שאתה לא כאן סנדיר, גיליתי את מיקומו של חפץ מופלא שיכול לעזור לנו בחשיפה של אתר ארכאולוגי של ציוויליזציה שנכחדה מזמן אם רק נביא אותו למנזר או לאגודת הארכיאולוגים, קוראים לחפץ The Moon Dial וכל מה שאני יודע הוא שהחפץ, מסיבה לא ברורה משפיע על תנועת הירח, אני מתקדם לעבר ההר במרכז האי כדי לחקור יותר"
גרופייר וסנדיר הצליח לשלב כוחות ולהדביק חזרה מפה של האי, בנוסף גרופייר קרא מסמך המתאר את הMoon Dial ועל פי הבנתו חפץ כזה אחרי מחקר מעמיק של קסמים עשוי להעניק לו כוחות עצומים!
שרשרת מלאה טחב, שאחרי ניקוי התגלה שהתליון שלה מעוצב בצורה של דרקון פלטינום.הגולגולת לפתע החלה לדבר ולהזהיר את הנוכחים שהמאסטר דמודאר לא יאהב את מעשיהן בבקתה!
אוונדור ניסה לשלוף את הגולגולת מהקיר לאחר שהצליח הופעלה מלכודת של לחש שינה, אוונדור, סנדיר ואלדרין, לא הושפעו עקב המוצא האלפי שלהם ובדיוק שרצו להעיר את איקרה וגרופייר – דמודאר נכנס לבקתה. דמות עם שיער פרוע, זקן קלוע בצמות דקות וארוכות אשר החזיק ראש של ילד משבט השאדאר קאי וביד שניה נשק מוט בעל שני להבים חדים. זה היה מזעזע, הוא הסתכל עלינו ואמר: "אני לא גאה בזה! אבל הם מסוכנים כבר מהגיל הזה" וירק דם הצידה.
והוסיף: "איך אתם מעיזים להיכנס לכאן ללא רשות?! תחזירו מיד כל גרגיר שגנבתם ממני בני אנוש... תמיד אותו דבר".
הוא הופתע והפך חשדן עוד יותר כשראה את הקעקועים על חלק מאנשי החבורה: "סימנו של דגון!"
החבורה הסבירה שהיא סומנה והיא לא בשליחות של דגון או של השאדאר קאי ושהיא כאן בהקשר לנבואה מעורפלת.
נראה שהוא יודע עלינו המון דברים ממש בקלות, ולא חוסך בהערות עוקצניות:
גרופייר - "ננס שנראה כמו שולית מכשפים, משעשע… אתה נראה צעיר יחסית לננס!"
אלדרין - "יש לנו כאן אציל, במה זכינו לכבוד? אתה יודע שבחיים שמעבר המוצא שלך לא ממש משנה" והוא מגניב מבט אל ערימת הגולגלות ואז חזרה אליך.
איוונדור - "פלאדין של helm", הוא אומר בעיניים נוצצות לרגע, ואז חוזר לקדרות שלו, מקמט את הגבות והמצח: "נראה כמה האמונה שלך תהיה חזקה במקום הזה…"
סנדיר- "אז אתה עוסק בארכיאולוגיה, מעניין, אולי תוכל להשתקע כאן, יהיו לך מספיק קברים לחשוף לכל החיים הקצרים שיהיו לך פה!"
איקרה- "לורד אלייאנס ?! מה לעזאזל סוכנת של הלורדס אלייאס עושה במקום כזה?! עברתם מהגנה על בני אנוש להתקפה מול כוחות שאתם לא מתחילים להבין ?! בהצלחה, רק תכתבי עבור מי לשלוח את הסיכה חזרה כשכבר לא תהיי בין החיים."
הוא אוחז בראשו - "הקולות בראש, לא עוזבים אותי" והוא מטיח את הנשק שלו בקיר.
לאחר דין ודברים שביניהם סנדיר סיפר לו שהוא מחפש את הארי, הוחלט שיש לנו אויב משותף וחלקנו מידע בזמן שישבנו לארוחה.
בזמן הארוחה, שמנו לב שצורת האכילה שלו ממש כמו טורף, הוא לופת את האוכל באצבעותיו כאילו היה הטרף שלו.
הוא חשף בפנינו שחלקים מגופו נאכלים (לדבריו) על ידי השאדופל וישנם חלקים מגופו שהפכו שקופים.
בזמן הארוחה סיפרנו לו על היללה ששמענו ועל איך הגענו למישור הזה – לפתע, דמודאר מגלגל את עיניו אחורה וסיפר לנו שהחברים שלנו שנמצאים בספינה כבר מתים.
בנוסף, הוא שיתף אותנו שהוא הוגלה ממישור החומר הראשוני בעקבות מעשה חמור שביצע ועד שיכפר על מעשיו ויטהר את ליבו הוא נמצא בשאדופל.
מבחינתו, השמדת ה – Moon Dial תגדיל את כוחו ותאפשר לו להתמודד מול ה – The Black One.
הוא יודע שהחפץ נמצא בהר או בקרבתו של הר בתוך מקדש לאל דגון שנשלט בידי שבט הקואו טואה.
משום מה, במהלך כל המפגש הזה, דמודאר תמיד חזר על המשפט הזה:
That’s the spirit – One part brave, three parts fool
דמודאר צייד את החבורה בחליטה כנגד הייאוש (לפחות זה מה שהוא אמר) וב 5 שיקויי נשימת מים.
לאחר כל המידע החדש, החבורה יצאה לדרך לעבר מרכז האי, לא לפני שגרופייר ביקש מדמודאר את אחת הגולגלות, תוך כדי שהוא זומם במוחו לנסות להוציא מידע מרוח המת מאוחר יותר.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
למי ששרד עד לכאן וסקרן לדעת מי באמת היה דמודאר ומה עלה בגורלו - מוזמן לשאול אותי או את אחד השחקנים שלי.
הייחודיות ברעיון הייתה הנחת אובייקטים שונים מפוזרים בחדר שמספרים את סיפור הבית ובעיקר את סיפורו של האדם שמתגורר בו ומצבו.
חלק מהחפצים מוסווים ברקע או מוחבאים, דברים שהשחקנים עצמם תוך כדי הסשן יכולים לבוא איתם באינטרקציה, למצוא לחקור ולהנות מהתהליך.
1. מסמכים מיומנה של הדמות שמתגוררת בבית העץ (מפרטים על עברה, דברים טובים ורעים שעשתה, התלבטויות מצפוניות ומוסריות.
2. חפצים אישיים של הדמות - מתקופות שונות בחייה, ארגונים שנתנו לה חפץ במתנה למשל טבעת עם הקדשה).
3. צמחים שהדמות מגדלת, חלקם בעלי תכונות מיוחדות.
4. ערמת גולגלות שמעידה על הריגה או רצח שאולי נעשה באמצעות הדמות המסתורית.
5. גולגולת חיה מדברת קסומה שמשמשת כמעין שומר ומשרת אישי קסום בהעדרה של הדמות.
6. קרעי מגילות, רהיטים שבורים וסימני שריטות ענקיים על הקירות.
אלו רק דוגמאות לאובייקטים שעזרו לשחקנים ללמוד רבות על הדמות המסתורית ולקשר אותה להרפתקה.
החפצים הפזורים ומשמעותם יצרו דיונים, מחשבות וויכוחים לגבי טיבה של הדמות מה שהיה מאד מעניין במיוחד כשאותה דמות הגיעה והשחקנים/דמויות היו צריכים להתעמת מולה לטוב ולרע.
איך עשיתי את זה טכנית?
אז עשיתי שיעורי בית והכנתי את הרקע של הדמות, חיברתי אותו להרפתקה ועל בסיסו חשבתי על יצירה של אובייקטים.
בפועל לקחתי תמונה מוכנה, אפילה ודי ריקה של בית העץ והתחלתי להניח על גביה אובייקטים ברול 20.
רוב התמונות היו כבר מוכנות ברול 20, הכהתי והשחרתי אותן טיפה כדי להסוות אותן וגם למען האווירה העגמומית והקודרת (בכל זאת מדובר בבית עת במישור הצללים).
לקחים
אז הרעיון היה ראשוני ומשאבי הזמן מוגבלים, לכן לא הכל היה מושלם.
1. כדאי היה להוסיף אלמנטים רב שלביים - כלומר אובייקט אחד (או חידה) שבאמצעותם ניתן לפתוח או להתקדם בהבנה של אובייקט אחר שמוצג (זה כבר מש דומה לחדר בריחה).
2. זה לא בדיוק לקח כי חשבתי על זה מבעוד מועד אבל נקודה שחשוב לזכור - אלמנט הזמן בחדר כזה עשוי להיות מאד נזיל, לכן חשוב לשמור על מסגרת ומצד שני לא להלחיץ.
אם השחקנים היו מתמהמהים יותר מדי הגולגולת הייתה מתחילה לדבר או שהדמות שמתגוררת בבית העץ הייתה מגיעה.
נספח
למי שמתעניין סיכום חלק מהסשן שכתבו השחקנים ואני:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
החבורה החליטה שעדיף לטפס על העץ בעקבות איקרה מאשר להילחם בזאבים.
כאשר הם הגיעו למעלה לבקתה, הם גילו שהיא אשליה ובנוסף, העיניים החדות של איקרה וסנדיר גילו מלכודות מפוזרות בכל האזור.לאחר בדיקה– נמצאה בקתה מוסתרת. משום מה, הזאבים חששו להתקרב לרדיוס לבקתה.
בקתת העץ נראית מצד אחד מעוצבת היטב עד לפרטי פרטים ומצד שני נראית עתיקה.
במרכזה גזע העץ השחור והעבה משמש כבסיס סביבו הבקתה בנויה.
יש בה הרבה מדפי ספרים אבל ללא ספרים, ניסיונות לגדל צמחיה.
ניחוח של טחב שחור מהול בקטורת אלפית.
ספרים כתובים ביד על צמחים למאכל/רקיחת רעלים.
קרעי מגילות, רהיטים שבורים, סימני שריטות בכמה מקומות וגולגולת יצור מוזר בעל קרנים הם רק חלק מהדברים המשונים שקיבלו את פנינו בבקתה.
בתוך הבקתה, בוצע חיפוש יסודי ובין היתר נמצאו הדברים הבאים:
חלקי דפים/מגילות:
"1327 לספירת בני האנוש, אני כבר לא בטוח לגבי הזמן כאן – אני פה חודשים או אולי שנים?
"אני מרגיש שאני מתחיל לאבד את האחיזה במציאות, אני לא יודע כמה זמן אוכל לשמור על השפיות במקום המקולל הזה... הבדידות... הריחוק... הרוע…
כנראה שזה המחיר שאולצתי לשלם בעקבות מעשי..."
"משהו לספירת בני האנוש, רוע הוא עניין של השקפה, מה זה בכלל רוע? אולי אני אחד מהם, אולי הגיע הזמן להקריב עוד בני אנוש עבור נסיך המעמקים!"
"לא הערכתי נכון את שבט הקואו-טואה, נראה שהמנהיג שלהם "The scaled one" קיבל את ברכתו של דגון ומחזיק בכוחות נבואיים חריגים, אומרים שהעוצמה והטירוף שלו חזקים מספיק כדי לגרום ליצורי זוועה שהוא חולם להפוך לגשמיים!"
טבעת ועליה חרוט:
"לדמודאר טהור הלב בהוקרה אלף תודות שסייעת בהרחקת הסאטוראג' ממחוזותינו."
סיכומי מחקר ובהם:
"לפי הדיווחים והמחקר בו פתחתי – יצור הצללים הטמא בו צפיתי ככל הנראה שומר על מתקן אסטרטגי גדול ועתיק שכדאי אולי... אבל מה בעצם הטעם... המוות קרוב מתמיד בכל מקרה"
פתק שהארי השאיר:
"חבל שאתה לא כאן סנדיר, גיליתי את מיקומו של חפץ מופלא שיכול לעזור לנו בחשיפה של אתר ארכאולוגי של ציוויליזציה שנכחדה מזמן אם רק נביא אותו למנזר או לאגודת הארכיאולוגים, קוראים לחפץ The Moon Dial וכל מה שאני יודע הוא שהחפץ, מסיבה לא ברורה משפיע על תנועת הירח, אני מתקדם לעבר ההר במרכז האי כדי לחקור יותר"
גרופייר וסנדיר הצליח לשלב כוחות ולהדביק חזרה מפה של האי, בנוסף גרופייר קרא מסמך המתאר את הMoon Dial ועל פי הבנתו חפץ כזה אחרי מחקר מעמיק של קסמים עשוי להעניק לו כוחות עצומים!
שרשרת מלאה טחב, שאחרי ניקוי התגלה שהתליון שלה מעוצב בצורה של דרקון פלטינום.הגולגולת לפתע החלה לדבר ולהזהיר את הנוכחים שהמאסטר דמודאר לא יאהב את מעשיהן בבקתה!
אוונדור ניסה לשלוף את הגולגולת מהקיר לאחר שהצליח הופעלה מלכודת של לחש שינה, אוונדור, סנדיר ואלדרין, לא הושפעו עקב המוצא האלפי שלהם ובדיוק שרצו להעיר את איקרה וגרופייר – דמודאר נכנס לבקתה. דמות עם שיער פרוע, זקן קלוע בצמות דקות וארוכות אשר החזיק ראש של ילד משבט השאדאר קאי וביד שניה נשק מוט בעל שני להבים חדים. זה היה מזעזע, הוא הסתכל עלינו ואמר: "אני לא גאה בזה! אבל הם מסוכנים כבר מהגיל הזה" וירק דם הצידה.
והוסיף: "איך אתם מעיזים להיכנס לכאן ללא רשות?! תחזירו מיד כל גרגיר שגנבתם ממני בני אנוש... תמיד אותו דבר".
הוא הופתע והפך חשדן עוד יותר כשראה את הקעקועים על חלק מאנשי החבורה: "סימנו של דגון!"
החבורה הסבירה שהיא סומנה והיא לא בשליחות של דגון או של השאדאר קאי ושהיא כאן בהקשר לנבואה מעורפלת.
נראה שהוא יודע עלינו המון דברים ממש בקלות, ולא חוסך בהערות עוקצניות:
גרופייר - "ננס שנראה כמו שולית מכשפים, משעשע… אתה נראה צעיר יחסית לננס!"
אלדרין - "יש לנו כאן אציל, במה זכינו לכבוד? אתה יודע שבחיים שמעבר המוצא שלך לא ממש משנה" והוא מגניב מבט אל ערימת הגולגלות ואז חזרה אליך.
איוונדור - "פלאדין של helm", הוא אומר בעיניים נוצצות לרגע, ואז חוזר לקדרות שלו, מקמט את הגבות והמצח: "נראה כמה האמונה שלך תהיה חזקה במקום הזה…"
סנדיר- "אז אתה עוסק בארכיאולוגיה, מעניין, אולי תוכל להשתקע כאן, יהיו לך מספיק קברים לחשוף לכל החיים הקצרים שיהיו לך פה!"
איקרה- "לורד אלייאנס ?! מה לעזאזל סוכנת של הלורדס אלייאס עושה במקום כזה?! עברתם מהגנה על בני אנוש להתקפה מול כוחות שאתם לא מתחילים להבין ?! בהצלחה, רק תכתבי עבור מי לשלוח את הסיכה חזרה כשכבר לא תהיי בין החיים."
הוא אוחז בראשו - "הקולות בראש, לא עוזבים אותי" והוא מטיח את הנשק שלו בקיר.
לאחר דין ודברים שביניהם סנדיר סיפר לו שהוא מחפש את הארי, הוחלט שיש לנו אויב משותף וחלקנו מידע בזמן שישבנו לארוחה.
בזמן הארוחה, שמנו לב שצורת האכילה שלו ממש כמו טורף, הוא לופת את האוכל באצבעותיו כאילו היה הטרף שלו.
הוא חשף בפנינו שחלקים מגופו נאכלים (לדבריו) על ידי השאדופל וישנם חלקים מגופו שהפכו שקופים.
בזמן הארוחה סיפרנו לו על היללה ששמענו ועל איך הגענו למישור הזה – לפתע, דמודאר מגלגל את עיניו אחורה וסיפר לנו שהחברים שלנו שנמצאים בספינה כבר מתים.
בנוסף, הוא שיתף אותנו שהוא הוגלה ממישור החומר הראשוני בעקבות מעשה חמור שביצע ועד שיכפר על מעשיו ויטהר את ליבו הוא נמצא בשאדופל.
מבחינתו, השמדת ה – Moon Dial תגדיל את כוחו ותאפשר לו להתמודד מול ה – The Black One.
הוא יודע שהחפץ נמצא בהר או בקרבתו של הר בתוך מקדש לאל דגון שנשלט בידי שבט הקואו טואה.
משום מה, במהלך כל המפגש הזה, דמודאר תמיד חזר על המשפט הזה:
That’s the spirit – One part brave, three parts fool
דמודאר צייד את החבורה בחליטה כנגד הייאוש (לפחות זה מה שהוא אמר) וב 5 שיקויי נשימת מים.
לאחר כל המידע החדש, החבורה יצאה לדרך לעבר מרכז האי, לא לפני שגרופייר ביקש מדמודאר את אחת הגולגלות, תוך כדי שהוא זומם במוחו לנסות להוציא מידע מרוח המת מאוחר יותר.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
למי ששרד עד לכאן וסקרן לדעת מי באמת היה דמודאר ומה עלה בגורלו - מוזמן לשאול אותי או את אחד השחקנים שלי.
אני שמח שיש חבר'ה שמפרסמים תוכן איכותי של מבוכים ודרקונים 5 בעברית! המשך כך!
השבמחקתודה רבה! מעריך את התגובה המפרגנת!
מחק